پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215377
رنگ‌هاي جذابي که هم مجاز و هم غيرمجازند
تاریخ انتشار : 1395/04/12 09:48:44
نمایش : 916
مسئول بخش رنگ آزمايشگاه مرجع سازمان غذا و دارو استفاده از رنگ‌هاي مصنوعي در بستني و آبميوه ها را در کل غيرمجاز خواند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار رشيدي مسئول بخش رنگ آزمايشگاه مرجع سازمان غذا و دارو  گفت: در بستني‌هاي ميوه‌اي بايد از رنگ هايي با ماهيت ميوه‌اي يا غير ميوه‌اي طبيعي همچون پودر چقدرقند، زعفران، قهوه و شکلات استفاده شود. 

 

وي عنوان کرد: استفاده از رنگ‌هاي سنتتيک که به صورت شيميايي ساخته مي‌شوند، در فرآورده هايي همچون بستني، به کلي غير مجاز است چرا که وجود اين رنگ‌ها به هر ميزان، مضراتي براي مصرف کننده به همراه دارد. 

 

رشيدي با بيان اينکه نوع اين رنگ‌هاي مصنوعي در طيف‌هاي رنگي مختلف، متفاوت است، ادامه داد: استفاده از هفت رنگ سنتزي در نوشابه‌هاي گازدار مانعي ندارد، حد مجاز آن در استاندارد کشور تعريف شده و در مقابل استفاده از اين رنگ ها در آبميوه‌ها يا نوشابه‌هاي بدون گاز غير مجاز است.

 

مسئول بخش رنگ آزمايشگاه مرجع سازمان غذا و دارو افزود: علت استفاده از اين رنگ‌ها هزينه پايين و پايداري بالاي آنها است. براي توليد يک کيلو رنگ طبيعي، يک تن ميوه استفاده مي شود اما اين شرايط با مقدار بسيار کم تري از رنگ هاي مصنوعي فراهم مي‌شود.

 

رشيدي تصريح کرد: رنگ‌هاي طبيعي در مقابل آفتاب پايداري کمي دارند و جذابيت خود را از دست مي‌دهند. از طرفي مشتري بستني‌هاي ميوه‌اي کودکان هستند، بنابراين ايجاد جذابيت در اين محصولات سود بيشتري به همراه دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html